Παρέμεινε μέχρι τέλους σκληρά αρνητική η ελληνική κυβέρνηση σε ανώτατο επίπεδο για υποστήριξη του ηλεκτρικού καλωδίου που θα συνδέσει Ισραήλ – Κύπρο – Κρήτη – Αττική, γνωστού ως Euroasia Interconnector.
Οι αλλεπάλληλες επαφές μεταξύ Προέδρου Ν. Αναστασιάδη και Πρωθυπουργού Κ. Μητσοτάκη και των υπουργών Ενέργειας Κύπρου και Ελλάδας, Γ. Λακκοτρύπη και Κ. Χατζηδάκη, χθες στο Κάιρο και τις παράλληλες τεχνικές διαπραγματεύσεις στην Αθήνα, ελάχιστα απέδωσαν, αφήνοντας μόνο κάποιο παράθυρο για την άρση της ηλεκτρικής απομόνωσης της Κύπρου μέσω του ηλεκτρικού αγωγού, όπως αναφέρει το philnews.com
Συγκεκριμένα, έμεινε μόνο ένα μικρό παράθυρο πολιτικών υποσχέσεων από τους Κυριάκο Μητσοτάκη και Κωστή Χατζηδάκη, για κάποια ευελιξία ώστε το τμήμα Κρήτης – Αττικής να κατασκευαστεί από την Ελλάδα, έτσι που να μειώνει το κόστος διαλειτουργικότητας σε μια σύνδεσή του με τον Euroasia Interconnector. Προφανώς, πάντως, το μήνυμα για διαλειτουργικότητα, για την οποία ήταν επίσης εντελώς αρνητική η ελληνική πλευρά μέχρι και χθες, έφτασε από το Κάιρο στην Αθήνα, αφού επιδείχθηκε κάποια αρχική συγκατάβαση από πλευράς Ελλάδας.
Στην κατάληξη, η Ελλάδα θα κατασκευάσει μόνη της τον αγωγό που θα συνδέει την Κρήτη με την Αττική, ως «εθνικό» αντί ως ευρωπαϊκό έργο, με πρότυπα που ευνοούν κυρίως Κινέζους κατασκευαστές, αναλαμβάνοντας και την ευθύνη για το ότι δεν θα λάβει οικονομική βοήθεια από τις Βρυξέλλες, αλλά θα μετακυλήσει όλο το κόστος στους καταναλωτές της χώρας.
Παράλληλα, όμως, η κυπριακή πλευρά πέτυχε να εξασφαλίσει από την Ε.Ε. τη συγκατάθεσή της ώστε τα άλλα δύο τμήματα του αγωγού, δηλαδή η σύνδεση Ισραήλ – Κύπρου και Κύπρου – Κρήτης, να συνεχίσουν να θεωρούνται ως έργο κοινού ενδιαφέροντος της Ε.Ε. και θα έχει την ισχυρή οικονομική, τεχνική και πολιτική υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Την ίδια ώρα, στην Αθήνα οι διαπραγματεύσεις κατέληξαν με την εξής συμφωνία: Θα γίνει μελέτη για να καταδείξει το επιπλέον κόστος -περίπου €500 εκατ. σύμφωνα με τους πρώτους υπολογισμούς- των επιπλέων έργων που θα γίνουν για να είναι συμβατά τα δύο συστήματα.
Στόχος θα είναι, μετά και τις υποσχέσεις του Κ. Μητσοτάκη προς τον Ν. Αναστασιάδη, να υπάρξουν κάποιες αλλαγές στις τεχνικές προδιαγραφές του καλωδίου Κρήτη – Αττική, ώστε να μειωθεί το αναγκαίο επιπλέον κόστος υποδομών διασύνδεσης και να είναι εφικτό να συνδεθεί ο Euroasian Interconnector με το ελλαδικό καλώδιο.
Οι Βρυξέλλες, δεν έκρυψαν την έντονη δυσφορία τους προς την ελληνική κυβέρνηση για την πλήρη άρνηση να συνεργαστεί.
Πηγή
Οι αλλεπάλληλες επαφές μεταξύ Προέδρου Ν. Αναστασιάδη και Πρωθυπουργού Κ. Μητσοτάκη και των υπουργών Ενέργειας Κύπρου και Ελλάδας, Γ. Λακκοτρύπη και Κ. Χατζηδάκη, χθες στο Κάιρο και τις παράλληλες τεχνικές διαπραγματεύσεις στην Αθήνα, ελάχιστα απέδωσαν, αφήνοντας μόνο κάποιο παράθυρο για την άρση της ηλεκτρικής απομόνωσης της Κύπρου μέσω του ηλεκτρικού αγωγού, όπως αναφέρει το philnews.com
Συγκεκριμένα, έμεινε μόνο ένα μικρό παράθυρο πολιτικών υποσχέσεων από τους Κυριάκο Μητσοτάκη και Κωστή Χατζηδάκη, για κάποια ευελιξία ώστε το τμήμα Κρήτης – Αττικής να κατασκευαστεί από την Ελλάδα, έτσι που να μειώνει το κόστος διαλειτουργικότητας σε μια σύνδεσή του με τον Euroasia Interconnector. Προφανώς, πάντως, το μήνυμα για διαλειτουργικότητα, για την οποία ήταν επίσης εντελώς αρνητική η ελληνική πλευρά μέχρι και χθες, έφτασε από το Κάιρο στην Αθήνα, αφού επιδείχθηκε κάποια αρχική συγκατάβαση από πλευράς Ελλάδας.
Στην κατάληξη, η Ελλάδα θα κατασκευάσει μόνη της τον αγωγό που θα συνδέει την Κρήτη με την Αττική, ως «εθνικό» αντί ως ευρωπαϊκό έργο, με πρότυπα που ευνοούν κυρίως Κινέζους κατασκευαστές, αναλαμβάνοντας και την ευθύνη για το ότι δεν θα λάβει οικονομική βοήθεια από τις Βρυξέλλες, αλλά θα μετακυλήσει όλο το κόστος στους καταναλωτές της χώρας.
Παράλληλα, όμως, η κυπριακή πλευρά πέτυχε να εξασφαλίσει από την Ε.Ε. τη συγκατάθεσή της ώστε τα άλλα δύο τμήματα του αγωγού, δηλαδή η σύνδεση Ισραήλ – Κύπρου και Κύπρου – Κρήτης, να συνεχίσουν να θεωρούνται ως έργο κοινού ενδιαφέροντος της Ε.Ε. και θα έχει την ισχυρή οικονομική, τεχνική και πολιτική υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Την ίδια ώρα, στην Αθήνα οι διαπραγματεύσεις κατέληξαν με την εξής συμφωνία: Θα γίνει μελέτη για να καταδείξει το επιπλέον κόστος -περίπου €500 εκατ. σύμφωνα με τους πρώτους υπολογισμούς- των επιπλέων έργων που θα γίνουν για να είναι συμβατά τα δύο συστήματα.
Στόχος θα είναι, μετά και τις υποσχέσεις του Κ. Μητσοτάκη προς τον Ν. Αναστασιάδη, να υπάρξουν κάποιες αλλαγές στις τεχνικές προδιαγραφές του καλωδίου Κρήτη – Αττική, ώστε να μειωθεί το αναγκαίο επιπλέον κόστος υποδομών διασύνδεσης και να είναι εφικτό να συνδεθεί ο Euroasian Interconnector με το ελλαδικό καλώδιο.
Οι Βρυξέλλες, δεν έκρυψαν την έντονη δυσφορία τους προς την ελληνική κυβέρνηση για την πλήρη άρνηση να συνεργαστεί.
Πηγή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
● Οι απόψεις του ιστολόγιου μπορεί να μην ταυτίζονται με τα περιεχόμενα του άρθρου. Τα άρθρα που δημοσιεύονται εδώ, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν με οποιοδήποτε τρόπο το ιστολόγιο.
● Οι διαχειριστές του ιστολόγιου δεν ευθύνονται για τα σχόλια και τους δεσμούς που περιλαμβάνει.
● Κάθε γνώμη είναι σεβαστή, αρκεί να αποφεύγονται ύβρεις, ειρωνείες και προσβλητικοί χαρακτηρισμοί, γενικά και εναντίον των συνομιλητών ή των συγγραφέων.
● Μην δημοσιεύετε άσχετα σχόλια με το θέμα.
● Με βάση τα παραπάνω οι διαχειριστές έχουν το δικαίωμα διαγραφής σχολίων χωρίς καμία άλλη προειδοποίηση.