Μεγάλες ανησυχίες εκφράζουν Ελληνικές εμπορικές επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν την επωνυμία μακεδονικός στα προϊόντα τους. Ο πρόεδρος και μέλη του Συνδέσμου Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος απευθύνθηκαν σε δικηγορικά γραφεία, που τους συμβούλευσαν να περιμένουν μέχρι να…
ξεκαθαρίσει η κατάσταση.
Από καιρό προειδοποιεί ο πρόεδρος του Συνδέσμου Βιομηχανιών Βορείου Ελλάδος, Αθανάσιος Σαββάκης πως οι επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν τον όρο Μακεδονία είτε στην εταιρική τους ταυτότητα είτε σε προϊόντα τους θα πρέπει, μέχρις ότου ξεκινήσει η διαδικασία δημιουργίας επιτροπής που θα εξετάζει το εν λόγω ζήτημα και η οποία προβλέπεται στη συμφωνία των Πρεσπών, να κινηθούν άμεσα και να κατοχυρώσουν διεθνώς την επωνυμία τους.
Μάλιστα δύο εταιρείες των Σκοπίων πήγαν στον παγκόσμιο οργανισμό στη Γενεύη κι έκαναν τις σχετικές διαδικασίες. Η κατοχύρωση στο παγκόσμιο μητρώο κοστίζει περί τις 8.000 ευρώ ενώ στο ευρωπαϊκό περί τις 2.000 ευρώ.
Πλήθος γνωστών και άγνωστων προϊόντων έχουν την επωνυμία Μακεδονία.
Ορισμένα από αυτά είναι: Μακεδονική Α.Ε. (μητρική εταιρεία της Αγρόκτημα Χαλβατζής), ΜΕΒΓΑΛ-Μακεδονική Βιομηχανία Γάλακτος Α.Ε., Μακεδονικά Ζαχαρώδη Α.Ε., Μακεδονικά Υφάσματα, Μακεδονική Γη-Αφοί Τσαρούχα Α.Ε., Μακεδονική Χάρτου, Μακεδονική Εταιρεία Τεχνικών Μελετών-MTC, Μακεδονική Εταιρεία Χάρτου (ΜΕΛ), Εν Οίκω Μακεδονική (έπιπλα), Τέντες Θεσσαλονίκης-Μακεδονική Τεντοποιία, Μακεδονική Φάρμα Στρουθοκαμήλων-Αχλατζής Ι. & ΣΙΑ Ο.Ε., ΠΑΕ Μακεδονικός, Μακεδονικά Ζυμαρικά της Γιαγιάς, Μακεδονικά Αυγά-Αφοί Δίγκαλη Α.Ε., Μακεδονικές Πρωτεΐνες, Μεταφορική Τσιμενίδης-Μακεδονικές Γραμμές Α.Ε., Μακεδονικά Ξενοδοχεία Α.Ε., Μακεδονικές Εκδόσεις, Μακεδονικές Βιομηχανίες Μετάλλου, Μακεδονική Ποτοποιία (Ούζο 14 κ.ά.), ΜΑΚΑΛ (Μακεδονική Αλλαντοποιία), Maksystem-Μακεδονική Πανίδη ΑΒΕΕ (εξαρτήματα για συστήματα αλουμινίου), Μακεδονία Σαλάτες, Κρέατα Μακεδονίας-Αφοί Αστερίου, Μακεδονικά Νερά Α.Ε., κ.α.
Επίσης προϊόντα, όπως Μακεδονικός Χαλβάς και Μακεδονικό Ταχίνι της Αφοί Χαΐτογλου, Μακεδονικά Κριτσίνια των εταιρειών Παπαδοπούλου, Κατσέλης κ.ά., Tottis Μακεδονικά Ζυμώματα Κρουασανάκια, πολλές εταιρείες που μεταποιούν τις γνωστές μακεδονικές μικρές πιπεριές, δεκάδες οινοποιίες που παράγουν μακεδονικές ποικιλίες οίνου και φέρουν τη σχετική ένδειξη, μακεδονικές πίτες και ζύμες, μακεδονικά τυριά και κασέρια, όσπρια, σφολιάτες, κ.ο.κ., ακόμη και η εφημερίδα «Μακεδονία».
«Η γεωγραφική ένδειξη Μακεδονίας είναι προστατευμένη, κατοχυρωμένη στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Ξέρουμε ότι τα επόμενα τρία χρόνια θα υπάρχουν διαπραγματεύσεις και πάντα στο πίσω μέρος του μυαλού μας υπάρχει ο φόβος ή ο κίνδυνος κάτι από αυτό να αλλάξει», δήλωσε ο γενικός διευθυντής της Ένωσης Οινοπαραγωγών Βόρειας Ελλάδας, Γιάννης Αλμπάνης.
Ήδη, μάλιστα, παράγοντες του τουρισμού αναφέρουν πως σε διεθνείς εκθέσεις, συνάδελφοί τους από τη γειτονική χώρα χρησιμοποιούν τον όρο «Μακεδονία», και μάλιστα χωρίς τον προσδιορισμό «Βόρεια», προκειμένου να προσελκύσουν πελάτες.
Όπως δήλωσε στο OPEN η Αναστασία Ιωσηφίδου, πρόεδρος Τουριστικής Ανάπτυξης του δήμου Καβάλας, «ήδη στην έκθεση της Αμερικής δεχθήκαμε το ερώτημα, δυστυχώς, αν εμείς ανήκουμε στη Βόρεια ή τη Νότια Μακεδονία. Πρέπει να λέμε ακριβώς στην Ελλάδα, στη Μακεδονία, σε ποια Μακεδονία, για να μην περάσουμε λάθος μήνυμα».
Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Συνδέσμου Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος, μέσα στις επόμενες μέρες αναμένεται να συσταθεί διεθνής επιτροπή υπό την εποπτεία του Διεθνούς Οργανισμού Τυποποίησης, η οποία θα εξετάσει όλες τις παραμέτρους του θέματος, προκειμένου να βρεθεί ικανοποιητική λύση και για τις δύο πλευρές.
ξεκαθαρίσει η κατάσταση.
Από καιρό προειδοποιεί ο πρόεδρος του Συνδέσμου Βιομηχανιών Βορείου Ελλάδος, Αθανάσιος Σαββάκης πως οι επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν τον όρο Μακεδονία είτε στην εταιρική τους ταυτότητα είτε σε προϊόντα τους θα πρέπει, μέχρις ότου ξεκινήσει η διαδικασία δημιουργίας επιτροπής που θα εξετάζει το εν λόγω ζήτημα και η οποία προβλέπεται στη συμφωνία των Πρεσπών, να κινηθούν άμεσα και να κατοχυρώσουν διεθνώς την επωνυμία τους.
Μάλιστα δύο εταιρείες των Σκοπίων πήγαν στον παγκόσμιο οργανισμό στη Γενεύη κι έκαναν τις σχετικές διαδικασίες. Η κατοχύρωση στο παγκόσμιο μητρώο κοστίζει περί τις 8.000 ευρώ ενώ στο ευρωπαϊκό περί τις 2.000 ευρώ.
Πλήθος γνωστών και άγνωστων προϊόντων έχουν την επωνυμία Μακεδονία.
Ορισμένα από αυτά είναι: Μακεδονική Α.Ε. (μητρική εταιρεία της Αγρόκτημα Χαλβατζής), ΜΕΒΓΑΛ-Μακεδονική Βιομηχανία Γάλακτος Α.Ε., Μακεδονικά Ζαχαρώδη Α.Ε., Μακεδονικά Υφάσματα, Μακεδονική Γη-Αφοί Τσαρούχα Α.Ε., Μακεδονική Χάρτου, Μακεδονική Εταιρεία Τεχνικών Μελετών-MTC, Μακεδονική Εταιρεία Χάρτου (ΜΕΛ), Εν Οίκω Μακεδονική (έπιπλα), Τέντες Θεσσαλονίκης-Μακεδονική Τεντοποιία, Μακεδονική Φάρμα Στρουθοκαμήλων-Αχλατζής Ι. & ΣΙΑ Ο.Ε., ΠΑΕ Μακεδονικός, Μακεδονικά Ζυμαρικά της Γιαγιάς, Μακεδονικά Αυγά-Αφοί Δίγκαλη Α.Ε., Μακεδονικές Πρωτεΐνες, Μεταφορική Τσιμενίδης-Μακεδονικές Γραμμές Α.Ε., Μακεδονικά Ξενοδοχεία Α.Ε., Μακεδονικές Εκδόσεις, Μακεδονικές Βιομηχανίες Μετάλλου, Μακεδονική Ποτοποιία (Ούζο 14 κ.ά.), ΜΑΚΑΛ (Μακεδονική Αλλαντοποιία), Maksystem-Μακεδονική Πανίδη ΑΒΕΕ (εξαρτήματα για συστήματα αλουμινίου), Μακεδονία Σαλάτες, Κρέατα Μακεδονίας-Αφοί Αστερίου, Μακεδονικά Νερά Α.Ε., κ.α.
Επίσης προϊόντα, όπως Μακεδονικός Χαλβάς και Μακεδονικό Ταχίνι της Αφοί Χαΐτογλου, Μακεδονικά Κριτσίνια των εταιρειών Παπαδοπούλου, Κατσέλης κ.ά., Tottis Μακεδονικά Ζυμώματα Κρουασανάκια, πολλές εταιρείες που μεταποιούν τις γνωστές μακεδονικές μικρές πιπεριές, δεκάδες οινοποιίες που παράγουν μακεδονικές ποικιλίες οίνου και φέρουν τη σχετική ένδειξη, μακεδονικές πίτες και ζύμες, μακεδονικά τυριά και κασέρια, όσπρια, σφολιάτες, κ.ο.κ., ακόμη και η εφημερίδα «Μακεδονία».
«Η γεωγραφική ένδειξη Μακεδονίας είναι προστατευμένη, κατοχυρωμένη στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Ξέρουμε ότι τα επόμενα τρία χρόνια θα υπάρχουν διαπραγματεύσεις και πάντα στο πίσω μέρος του μυαλού μας υπάρχει ο φόβος ή ο κίνδυνος κάτι από αυτό να αλλάξει», δήλωσε ο γενικός διευθυντής της Ένωσης Οινοπαραγωγών Βόρειας Ελλάδας, Γιάννης Αλμπάνης.
Ήδη, μάλιστα, παράγοντες του τουρισμού αναφέρουν πως σε διεθνείς εκθέσεις, συνάδελφοί τους από τη γειτονική χώρα χρησιμοποιούν τον όρο «Μακεδονία», και μάλιστα χωρίς τον προσδιορισμό «Βόρεια», προκειμένου να προσελκύσουν πελάτες.
Όπως δήλωσε στο OPEN η Αναστασία Ιωσηφίδου, πρόεδρος Τουριστικής Ανάπτυξης του δήμου Καβάλας, «ήδη στην έκθεση της Αμερικής δεχθήκαμε το ερώτημα, δυστυχώς, αν εμείς ανήκουμε στη Βόρεια ή τη Νότια Μακεδονία. Πρέπει να λέμε ακριβώς στην Ελλάδα, στη Μακεδονία, σε ποια Μακεδονία, για να μην περάσουμε λάθος μήνυμα».
Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Συνδέσμου Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος, μέσα στις επόμενες μέρες αναμένεται να συσταθεί διεθνής επιτροπή υπό την εποπτεία του Διεθνούς Οργανισμού Τυποποίησης, η οποία θα εξετάσει όλες τις παραμέτρους του θέματος, προκειμένου να βρεθεί ικανοποιητική λύση και για τις δύο πλευρές.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
● Οι απόψεις του ιστολόγιου μπορεί να μην ταυτίζονται με τα περιεχόμενα του άρθρου. Τα άρθρα που δημοσιεύονται εδώ, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν με οποιοδήποτε τρόπο το ιστολόγιο.
● Οι διαχειριστές του ιστολόγιου δεν ευθύνονται για τα σχόλια και τους δεσμούς που περιλαμβάνει.
● Κάθε γνώμη είναι σεβαστή, αρκεί να αποφεύγονται ύβρεις, ειρωνείες και προσβλητικοί χαρακτηρισμοί, γενικά και εναντίον των συνομιλητών ή των συγγραφέων.
● Μην δημοσιεύετε άσχετα σχόλια με το θέμα.
● Με βάση τα παραπάνω οι διαχειριστές έχουν το δικαίωμα διαγραφής σχολίων χωρίς καμία άλλη προειδοποίηση.