Μία υπάλληλος αντικαταστάθηκε από ένα ρομπότ, καταχρηστική η απόλυσή της, έκρινε η ισπανική δικαιοσύνη
Η ισπανική δικαιοσύνη έκρινε σήμερα πως είναι «καταχρηστική» η απόλυση «για τεχνικούς λόγους» μιας ταμία σε ξενοδοχείο του αρχιπελάγους των Καναρίων, η οποία είχε αντικατασταθεί τον Μάρτιο από ένα πληροφοριακό πρόγραμμα διαχείρισης.
Το δικαστήριο της Λας Πάλμας ντε Γκραν Κανάρια «απεφάνθη πως είναι καταχρηστική η λύση του συμβολαίου μιας υπαλλήλου πολυεθνικής του τουριστικού κλάδου (…) που απολύθηκε αφού εργάστηκε 13 χρόνια ως υπάλληλος γραφείου, για να αντικατασταθεί από ένα πληροφοριακό πρόγραμμα ή bot διαχείρισης», σύμφωνα με το δελτίο Τύπου που εξέδωσε το δικαστήριο. «Η αυτοματοποίηση μέσω των bot ή ρομπότ, με τη μοναδική δικαιολογία της μείωσης του κόστους, καταλήγει να περιορίζει το δικαίωμα στην εργασία για να ενισχύσει την ελευθερία της επιχείρησης», τονίζει ο δικαστής στην απόφασή του. Το ξενοδοχείο πρέπει να «επαναπροσλάβει την υπάλληλο εντός 5 ημερών μετά την έκδοση της απόφασης» ή να αυξήσει σε άνω των 28.000 ευρώ την αποζημίωσή της, αποφάσισε ο δικαστής.
Η απόφαση αυτή, κατά της οποίας μπορεί να ασκηθεί έφεση, αφορά μια μονάδα της εταιρείας Lopesa, με έδρα το Γκραν Κανάρια, όπου απασχολούνται «περισσότεροι από 4.000 υπάλληλοι», σύμφωνα με τον ιστότοπό του. Η ταμίας αντικαταστάθηκε από ένα εργαλείο διαχείρισης απαιτήσεων ή RPA (ρομποτική αυτοματοποίηση διαδικασιών). Μια μηχανή που, σύμφωνα με την απόφαση, « κάνει όσα της ανατίθενται από τις 17.15 έως τις 06.00» τις εργάσιμες ημέρες και «εργάζεται 24 ώρες ασταμάτητα τις αργίες». Η υπάλληλος έλαβε τον Μάρτιο μια επιστολή απόλυσης για «τεχνικούς λόγους», μια δικαιολογία που ο δικαστής απέρριψε.
Πηγή
Η ισπανική δικαιοσύνη έκρινε σήμερα πως είναι «καταχρηστική» η απόλυση «για τεχνικούς λόγους» μιας ταμία σε ξενοδοχείο του αρχιπελάγους των Καναρίων, η οποία είχε αντικατασταθεί τον Μάρτιο από ένα πληροφοριακό πρόγραμμα διαχείρισης.
Το δικαστήριο της Λας Πάλμας ντε Γκραν Κανάρια «απεφάνθη πως είναι καταχρηστική η λύση του συμβολαίου μιας υπαλλήλου πολυεθνικής του τουριστικού κλάδου (…) που απολύθηκε αφού εργάστηκε 13 χρόνια ως υπάλληλος γραφείου, για να αντικατασταθεί από ένα πληροφοριακό πρόγραμμα ή bot διαχείρισης», σύμφωνα με το δελτίο Τύπου που εξέδωσε το δικαστήριο. «Η αυτοματοποίηση μέσω των bot ή ρομπότ, με τη μοναδική δικαιολογία της μείωσης του κόστους, καταλήγει να περιορίζει το δικαίωμα στην εργασία για να ενισχύσει την ελευθερία της επιχείρησης», τονίζει ο δικαστής στην απόφασή του. Το ξενοδοχείο πρέπει να «επαναπροσλάβει την υπάλληλο εντός 5 ημερών μετά την έκδοση της απόφασης» ή να αυξήσει σε άνω των 28.000 ευρώ την αποζημίωσή της, αποφάσισε ο δικαστής.
Η απόφαση αυτή, κατά της οποίας μπορεί να ασκηθεί έφεση, αφορά μια μονάδα της εταιρείας Lopesa, με έδρα το Γκραν Κανάρια, όπου απασχολούνται «περισσότεροι από 4.000 υπάλληλοι», σύμφωνα με τον ιστότοπό του. Η ταμίας αντικαταστάθηκε από ένα εργαλείο διαχείρισης απαιτήσεων ή RPA (ρομποτική αυτοματοποίηση διαδικασιών). Μια μηχανή που, σύμφωνα με την απόφαση, « κάνει όσα της ανατίθενται από τις 17.15 έως τις 06.00» τις εργάσιμες ημέρες και «εργάζεται 24 ώρες ασταμάτητα τις αργίες». Η υπάλληλος έλαβε τον Μάρτιο μια επιστολή απόλυσης για «τεχνικούς λόγους», μια δικαιολογία που ο δικαστής απέρριψε.
Πηγή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
● Οι απόψεις του ιστολόγιου μπορεί να μην ταυτίζονται με τα περιεχόμενα του άρθρου. Τα άρθρα που δημοσιεύονται εδώ, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν με οποιοδήποτε τρόπο το ιστολόγιο.
● Οι διαχειριστές του ιστολόγιου δεν ευθύνονται για τα σχόλια και τους δεσμούς που περιλαμβάνει.
● Κάθε γνώμη είναι σεβαστή, αρκεί να αποφεύγονται ύβρεις, ειρωνείες και προσβλητικοί χαρακτηρισμοί, γενικά και εναντίον των συνομιλητών ή των συγγραφέων.
● Μην δημοσιεύετε άσχετα σχόλια με το θέμα.
● Με βάση τα παραπάνω οι διαχειριστές έχουν το δικαίωμα διαγραφής σχολίων χωρίς καμία άλλη προειδοποίηση.