Ο Αγαθάγγελος υπήρξε Έλληνας μοναχός από τη Ρόδο και έγραψε τις προφητείες του την Κυριακή της Ορθοδοξίας του έτους 1279, όταν ήταν 79 ετών, στη Μεσσήνη της Ιταλίας.
Οι προφητείες του είχαν χαθεί και βρέθηκαν στο Μιλάνο το 1555, τις οποίες μετέφρασε στα ιταλικά ο μοναχός Ιάκωβος ο Παλαιώτης που ανήκε στην τάξη του Αγίου Βενεδίκτου. Το 1751 τις μετέφρασε στα ελληνικά ο επίσκοπος Πολυανής και Βαρδάρων Θεόκλειτος ο Πολυειδής.
Οι προφητείες του αρχίζουν με αυτά που επρόκειτο να συμβούν στο Βυζάντιο. Έγραψε ο Αγαθάγγελος, «Κωνσταντίνος θα ιδρύσει και Κωνσταντίνος θα χάσει το Βυζαντινό Βασίλειο της Ανατολής».
«Υιός του ανθρώπου» που γράφει παρά κάτω, αποκαλείται ο ίδιος ο Αγαθάγγελος από τον απεσταλμένο του Θεού που του υπαγορεύει τις προφητείες.
Συνεχίζει ο Αγαθάγγελος «Αρίθμησε Αγαθάγγελε από τον πρώτο Κωνσταντίνο έως το δωδέκατο όμοιο όνομα και θα βρεις πότε θα συμβεί (η πτώση της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας). Ο Θεός αποφάσισε και το Θείο του θέλημα είναι σταθερό και δεν θ’ αλλάξει».
Η πτώση του Βυζαντίου έγινε κατά των βασιλεία του ενδεκάτου Κωνσταντίνου και όχι του δωδεκάτου, αλλά αν προσέξει κανείς την προφητεία ο Αγαθάγγελος χρησιμοποιεί την λέξη «ομοίου ονόματος» και όχι «ιδίου» που σημαίνει ότι προσμετράται και ο τρίτος αυτοκράτορας που ονομαζόταν Κώνστας. Άρα η προφητεία του Αγαθαγγέλου επαληθεύθηκε επακριβώς.
Παρακάτω ο Αγαθάγγελος δίνει ακριβή ημερομηνία για το πότε επρόκειτο να πέσει το Βυζάντιο, κατά την διάρκεια της τότε χιλιετίας. Έγραψε ο Αγαθάγγελος «Θα πέσει το τεράστιο Βυζάντιο κατά την τέταρτη εκατοντάδα του πεντηκοστού δευτέρου έως του τρίτου έτους (δηλαδή, 1452 -145) στα χέρια των Σαρακηνών (Τούρκων) διότι οι οικογένειες θα είναι διεφθαρμένες, οι εκκλησίες μιασμένες και οι πιστοί (ορθόδοξοι χριστιανοί) θα διώκονται σίγουρα έως την όγδοη εκατοντάδα (εννοεί το 1800) επειδή θέλει ο Θεός να γνωρίσει ο λαός (οι ορθόδοξοι χριστιανοί) την δικαιοσύνη του και να αισθανθεί το βάρος του παντοδύναμου χεριού του, για να μετανοήσει και να επανέλθει προς τον Θεό, από τον οποίον θα γίνει πάλι ευπρόσδεκτος».
«Εγώ ο Ιερώνυμος Αγαθάγγελος, ομολογητής, Ιερομόναχος της του Μεγάλου Βασιλείου τάξεως, γεννημένος εν Ρόδω της Ροδοννήσου, τω ΟΘ΄ [79ο] έτει της ηλικίας μου, εν ημέρα Κυριακή του Μαρτίου, επονομαζομένη της Ορθοδοξίας, ήτις εστίν η πρώτη της αγίας καιΜεγάλης Τεσσαρακοστής τω ΑΣΟΘ [1279] έτει εν Μεσσήνη της Σικελίας ευρισκόμενος και παρηνωχλημένος πολλάκις υπό πολλών και διαφόρων νυκτερινών οπτασιών, τέλος εις αυτήν την αγίαν Κυριακήν, προς την αυγήν, ήκουσα τινός τρομερωτάτης φωνής εξερχομένης εκ μέρους της Ανατολής, ως από λυπηράς και φρικτής σάλπιγγος θαλασσινής»…
Από εδώ και κάτω τα προφητευόμενα αφορούν την τωρινή Ελλάδα.
«Αλλά Αγαθάγγελε μη φοβάσαι, θα ξαναεπιστρέψει ο λαός (Έλληνες ορθόδοξοι χριστιανοί) προς την χάριν του Θεού και θα γίνει ενδοξότερος από ό,τι ήταν πριν και υπό του κοσμικού κράτους, το οποίο θα διαφθαρεί, πρόκειται ο Θεός να υποτάξει πάλι νέα πολλά έθνη, περισσότερα από ό,τι πρώτα».
Εδώ ο Αγαθάγγελος μας ενημερώνει ότι ο ορθόδοξος λαός, οι Έλληνες, θα «ξαναεπιστρέψει» στον Θεό, που σημαίνει ότι πάλι οι Ορθόδοξοι θα παρεκκλίνουν από τον δρόμο του Θεού μετά την απελευθέρωση από τους Τούρκους, και το κράτος τους (η Ελλάς) θα διαφθαρεί. Ό,τι ακριβώς συμβαίνει τώρα! Αλλά πάλι οι Έλληνες θα μετανοήσουν και θα επιστρέψουν στον δρόμο του Θεού και τότε ο Θεός θα δοξάσει την Ελλάδα όσο ποτέ άλλοτε και υπό της Ελλάδος θα υποταχθούν περισσότερα από ποτέ έθνη. Εδώ υπονοεί τον θρίαμβο της Ορθοδοξίας, καθόσον μετά τον μεγάλο πόλεμο ο Καθολικισμός θα εξαφανισθεί. Ο τωρινός Πάπας είναι ο τελευταίος.
Σύμφωνα με τα γραφόμενα λοιπόν, βρισκόμαστε στη διαφθορά της Ελλάδος. Τα δεινά των Ελλήνων μέλλει να ενταθούν και μόνο όταν καταλάβει ο λαός ότι όλοι αυτοί που πασχίζουν για το «καλό» μας, μας οδηγούν στον όλεθρο και επιστρέψει μετανοημένος στον δρόμο του Θεού, γιατί αυτό θα προκύψει τελικά μέσα από τις επερχόμενες δυσβάστακτες δυσκολίες της ζωής, τότε ακριβώς θα δικαιωθεί η Ελλάς και θα γίνει μεγάλη και ένδοξη δικαιωμένη πλέον από των επί αιώνων αδικιών εις βάρος της.
Τα κείμενα έχουν παρθεί από βιβλίο που εκδόθηκε το 1877. Τα ονόματα των εκδοτών δεν υπάρχουν καθότι λείπουν σελίδες από το βιβλίο. Τα γραφόμενα στον πρόλογο από τους εκδότες του βιβλίου είναι σημαντικά και εξίσου προφητικά. Λες και τα έγραψαν σήμερα. Μετά από 140 χρόνια δεν έχει αλλάξει τίποτα!
Έγραψαν οι εκδότες: «Ευρώπη, Ευρώπη, τι κακό σ’ έκανε ο Ελληνισμός και έκοψες το νήμα της υπάρξεώς του και τον καταδίκασες σε μαρασμό; Τι κακό σου έκαναν οι Έλληνες και παρέδωσες την (Βυζαντινή) αυτοκρατορία τους στα μιαρά φονικά χέρια των αγρίων Αγαρηνών;
Τώρα όμως όταν το πλήρωμα του χρόνου πλησιάζει, όταν όλη η γη θα συνταράσσεται, όταν το τέρας της Τουρκίας θα σπαρταράει και θα ψυχορραγεί, λαέ πρόσεχε. Ο πατριωτισμός, αν δεν θερμαίνει τα στήθη των ηγετών σου, ας μη πάψει να θερμαίνει τα δικά σου. Με τον πατριωτισμό και την πίστη προς τον Θεό τα αδύνατα γίνονται δυνατά και τα ακατόρθωτα κατορθωτά».
Συμπερασματικά, στο τέλος θα νικήσουμε και η Ελλάς θα γίνει ηγέτιδα χώρα διά της Ορθοδοξίας.
«Η Ελλάς θα γίνει εκ νέου από τους Τούρκους θέατρον ληστειών και καταστροφών. Οι κυβερνήται και ο λαός θα ευρεθώσι εν στενοχωρία. Ο εχθρός θα προχωρήσει μέχρι των εξαμιλίων. Αλλά έπεται λαός τις Ανατολικός θα έλθει προς βοήθειαν των Ελλήνων, οίτινες συνερχόμενοι εις εαυτούς εκ της ταραχής της εισβολής θα εξέλθουν πανστρατιά και θα εκδιώξουν τους Τούρκους όχι μόνον εκ της Ελλάδος αλλά και εξ όλης της Ευρώπης, οίτινες Τούρκοι ευρίσκουν άσυλον μόνον εις Μέκκαν. Η δε Κωνσταντινούπολις γίνεται εκ νέου πρωτεύουσα του Ελληνισμού»!
…
O Αγαθάγγελος είναι ένα προφητικό και αποκαλυπτικό χριστιανικό κείμενο που φέρεται ότι γράφτηκε από κάποιον ιερομόναχο Αγαθάγγελο το 1279 στη Μεσσήνη της Σικελίας. Στην πραγματικότητα ο Αγαθάγγελος αποτελεί μία μυστήρια φυσιογνωμία του παρελθόντος, για την οποία γνωρίζουμε μόνο όσα ο ίδιος γράφει στο βιβλίο του.
Κατά μια εκδοχή το βιβλίο αυτό το έγραψε ο λόγιος ιεράρχης Θεόκλειτος ο Πολυειδής που έζησε τον 17ο και 18ο αιώνα. Αυτός καταγόταν από τη Θράκη (Ανδριανούπολη), υπήρξε αρχιμανδρίτης Πολυανής και Βαρδάρων και μέγας εκκλησιάρχης στο Άγιον Όρος, έζησε σε διάφορες χώρες της Ευρώπης και γνώριζε, εκτός από ελληνικά, λατινικά και γερμανικά.
Το έργο έχει επανεκδοθεί πολλές φορές με μεταγενέστερες προσθήκες. Ήταν γνωστό στους Έλληνες πριν την Επανάσταση του 1821 προσφέροντας παρηγορία και ελπίδα για ανάσταση της Ορθοδοξίας και του Γένους. Ωστόσο, το μεγαλύτερο μέρος του αφορά μεγάλες δυνάμεις της Ευρώπης όπως η Γερμανία, η Γαλλία, η Αυστρία και η Ρωσία, ενώ θεωρεί ως κύριο αντίπαλο της Ορθοδοξίας το Καθολικό και Προτεσταντικό δόγμα. Αναφορές που έγιναν δημοφιλείς μετά την Επανάσταση, όπως περί «ξανθού γένους» (δηλαδή των Ρώσων) λέγεται ότι είναι προσθήκες του Ρήγα Φεραίου ή των περί αυτόν ώστε να τονώσουν το φρόνημα των Ορθοδόξων.
Ο Αγαθάγγελος διαπνέεται από τη νοσταλγία της τελικής νίκης των υπόδουλων Ορθοδόξων Χριστιανών και την αποκατάσταση μιας χριστιανικής αυτοκρατορίας. Θεωρείται ότι ίσως αποτελεί μια ύστατη υπόμνηση του οικουμενικού χαρακτήρα του Ελληνισμού.
Επιμέλεια κειμένου Χώρα Του Αχωρήτου
Οι προφητείες του είχαν χαθεί και βρέθηκαν στο Μιλάνο το 1555, τις οποίες μετέφρασε στα ιταλικά ο μοναχός Ιάκωβος ο Παλαιώτης που ανήκε στην τάξη του Αγίου Βενεδίκτου. Το 1751 τις μετέφρασε στα ελληνικά ο επίσκοπος Πολυανής και Βαρδάρων Θεόκλειτος ο Πολυειδής.
Οι προφητείες του αρχίζουν με αυτά που επρόκειτο να συμβούν στο Βυζάντιο. Έγραψε ο Αγαθάγγελος, «Κωνσταντίνος θα ιδρύσει και Κωνσταντίνος θα χάσει το Βυζαντινό Βασίλειο της Ανατολής».
«Υιός του ανθρώπου» που γράφει παρά κάτω, αποκαλείται ο ίδιος ο Αγαθάγγελος από τον απεσταλμένο του Θεού που του υπαγορεύει τις προφητείες.
Συνεχίζει ο Αγαθάγγελος «Αρίθμησε Αγαθάγγελε από τον πρώτο Κωνσταντίνο έως το δωδέκατο όμοιο όνομα και θα βρεις πότε θα συμβεί (η πτώση της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας). Ο Θεός αποφάσισε και το Θείο του θέλημα είναι σταθερό και δεν θ’ αλλάξει».
Η πτώση του Βυζαντίου έγινε κατά των βασιλεία του ενδεκάτου Κωνσταντίνου και όχι του δωδεκάτου, αλλά αν προσέξει κανείς την προφητεία ο Αγαθάγγελος χρησιμοποιεί την λέξη «ομοίου ονόματος» και όχι «ιδίου» που σημαίνει ότι προσμετράται και ο τρίτος αυτοκράτορας που ονομαζόταν Κώνστας. Άρα η προφητεία του Αγαθαγγέλου επαληθεύθηκε επακριβώς.
Παρακάτω ο Αγαθάγγελος δίνει ακριβή ημερομηνία για το πότε επρόκειτο να πέσει το Βυζάντιο, κατά την διάρκεια της τότε χιλιετίας. Έγραψε ο Αγαθάγγελος «Θα πέσει το τεράστιο Βυζάντιο κατά την τέταρτη εκατοντάδα του πεντηκοστού δευτέρου έως του τρίτου έτους (δηλαδή, 1452 -145) στα χέρια των Σαρακηνών (Τούρκων) διότι οι οικογένειες θα είναι διεφθαρμένες, οι εκκλησίες μιασμένες και οι πιστοί (ορθόδοξοι χριστιανοί) θα διώκονται σίγουρα έως την όγδοη εκατοντάδα (εννοεί το 1800) επειδή θέλει ο Θεός να γνωρίσει ο λαός (οι ορθόδοξοι χριστιανοί) την δικαιοσύνη του και να αισθανθεί το βάρος του παντοδύναμου χεριού του, για να μετανοήσει και να επανέλθει προς τον Θεό, από τον οποίον θα γίνει πάλι ευπρόσδεκτος».
«Εγώ ο Ιερώνυμος Αγαθάγγελος, ομολογητής, Ιερομόναχος της του Μεγάλου Βασιλείου τάξεως, γεννημένος εν Ρόδω της Ροδοννήσου, τω ΟΘ΄ [79ο] έτει της ηλικίας μου, εν ημέρα Κυριακή του Μαρτίου, επονομαζομένη της Ορθοδοξίας, ήτις εστίν η πρώτη της αγίας καιΜεγάλης Τεσσαρακοστής τω ΑΣΟΘ [1279] έτει εν Μεσσήνη της Σικελίας ευρισκόμενος και παρηνωχλημένος πολλάκις υπό πολλών και διαφόρων νυκτερινών οπτασιών, τέλος εις αυτήν την αγίαν Κυριακήν, προς την αυγήν, ήκουσα τινός τρομερωτάτης φωνής εξερχομένης εκ μέρους της Ανατολής, ως από λυπηράς και φρικτής σάλπιγγος θαλασσινής»…
Από εδώ και κάτω τα προφητευόμενα αφορούν την τωρινή Ελλάδα.
«Αλλά Αγαθάγγελε μη φοβάσαι, θα ξαναεπιστρέψει ο λαός (Έλληνες ορθόδοξοι χριστιανοί) προς την χάριν του Θεού και θα γίνει ενδοξότερος από ό,τι ήταν πριν και υπό του κοσμικού κράτους, το οποίο θα διαφθαρεί, πρόκειται ο Θεός να υποτάξει πάλι νέα πολλά έθνη, περισσότερα από ό,τι πρώτα».
Εδώ ο Αγαθάγγελος μας ενημερώνει ότι ο ορθόδοξος λαός, οι Έλληνες, θα «ξαναεπιστρέψει» στον Θεό, που σημαίνει ότι πάλι οι Ορθόδοξοι θα παρεκκλίνουν από τον δρόμο του Θεού μετά την απελευθέρωση από τους Τούρκους, και το κράτος τους (η Ελλάς) θα διαφθαρεί. Ό,τι ακριβώς συμβαίνει τώρα! Αλλά πάλι οι Έλληνες θα μετανοήσουν και θα επιστρέψουν στον δρόμο του Θεού και τότε ο Θεός θα δοξάσει την Ελλάδα όσο ποτέ άλλοτε και υπό της Ελλάδος θα υποταχθούν περισσότερα από ποτέ έθνη. Εδώ υπονοεί τον θρίαμβο της Ορθοδοξίας, καθόσον μετά τον μεγάλο πόλεμο ο Καθολικισμός θα εξαφανισθεί. Ο τωρινός Πάπας είναι ο τελευταίος.
Σύμφωνα με τα γραφόμενα λοιπόν, βρισκόμαστε στη διαφθορά της Ελλάδος. Τα δεινά των Ελλήνων μέλλει να ενταθούν και μόνο όταν καταλάβει ο λαός ότι όλοι αυτοί που πασχίζουν για το «καλό» μας, μας οδηγούν στον όλεθρο και επιστρέψει μετανοημένος στον δρόμο του Θεού, γιατί αυτό θα προκύψει τελικά μέσα από τις επερχόμενες δυσβάστακτες δυσκολίες της ζωής, τότε ακριβώς θα δικαιωθεί η Ελλάς και θα γίνει μεγάλη και ένδοξη δικαιωμένη πλέον από των επί αιώνων αδικιών εις βάρος της.
Τα κείμενα έχουν παρθεί από βιβλίο που εκδόθηκε το 1877. Τα ονόματα των εκδοτών δεν υπάρχουν καθότι λείπουν σελίδες από το βιβλίο. Τα γραφόμενα στον πρόλογο από τους εκδότες του βιβλίου είναι σημαντικά και εξίσου προφητικά. Λες και τα έγραψαν σήμερα. Μετά από 140 χρόνια δεν έχει αλλάξει τίποτα!
Έγραψαν οι εκδότες: «Ευρώπη, Ευρώπη, τι κακό σ’ έκανε ο Ελληνισμός και έκοψες το νήμα της υπάρξεώς του και τον καταδίκασες σε μαρασμό; Τι κακό σου έκαναν οι Έλληνες και παρέδωσες την (Βυζαντινή) αυτοκρατορία τους στα μιαρά φονικά χέρια των αγρίων Αγαρηνών;
Τώρα όμως όταν το πλήρωμα του χρόνου πλησιάζει, όταν όλη η γη θα συνταράσσεται, όταν το τέρας της Τουρκίας θα σπαρταράει και θα ψυχορραγεί, λαέ πρόσεχε. Ο πατριωτισμός, αν δεν θερμαίνει τα στήθη των ηγετών σου, ας μη πάψει να θερμαίνει τα δικά σου. Με τον πατριωτισμό και την πίστη προς τον Θεό τα αδύνατα γίνονται δυνατά και τα ακατόρθωτα κατορθωτά».
Συμπερασματικά, στο τέλος θα νικήσουμε και η Ελλάς θα γίνει ηγέτιδα χώρα διά της Ορθοδοξίας.
«Η Ελλάς θα γίνει εκ νέου από τους Τούρκους θέατρον ληστειών και καταστροφών. Οι κυβερνήται και ο λαός θα ευρεθώσι εν στενοχωρία. Ο εχθρός θα προχωρήσει μέχρι των εξαμιλίων. Αλλά έπεται λαός τις Ανατολικός θα έλθει προς βοήθειαν των Ελλήνων, οίτινες συνερχόμενοι εις εαυτούς εκ της ταραχής της εισβολής θα εξέλθουν πανστρατιά και θα εκδιώξουν τους Τούρκους όχι μόνον εκ της Ελλάδος αλλά και εξ όλης της Ευρώπης, οίτινες Τούρκοι ευρίσκουν άσυλον μόνον εις Μέκκαν. Η δε Κωνσταντινούπολις γίνεται εκ νέου πρωτεύουσα του Ελληνισμού»!
…
O Αγαθάγγελος είναι ένα προφητικό και αποκαλυπτικό χριστιανικό κείμενο που φέρεται ότι γράφτηκε από κάποιον ιερομόναχο Αγαθάγγελο το 1279 στη Μεσσήνη της Σικελίας. Στην πραγματικότητα ο Αγαθάγγελος αποτελεί μία μυστήρια φυσιογνωμία του παρελθόντος, για την οποία γνωρίζουμε μόνο όσα ο ίδιος γράφει στο βιβλίο του.
Κατά μια εκδοχή το βιβλίο αυτό το έγραψε ο λόγιος ιεράρχης Θεόκλειτος ο Πολυειδής που έζησε τον 17ο και 18ο αιώνα. Αυτός καταγόταν από τη Θράκη (Ανδριανούπολη), υπήρξε αρχιμανδρίτης Πολυανής και Βαρδάρων και μέγας εκκλησιάρχης στο Άγιον Όρος, έζησε σε διάφορες χώρες της Ευρώπης και γνώριζε, εκτός από ελληνικά, λατινικά και γερμανικά.
Το έργο έχει επανεκδοθεί πολλές φορές με μεταγενέστερες προσθήκες. Ήταν γνωστό στους Έλληνες πριν την Επανάσταση του 1821 προσφέροντας παρηγορία και ελπίδα για ανάσταση της Ορθοδοξίας και του Γένους. Ωστόσο, το μεγαλύτερο μέρος του αφορά μεγάλες δυνάμεις της Ευρώπης όπως η Γερμανία, η Γαλλία, η Αυστρία και η Ρωσία, ενώ θεωρεί ως κύριο αντίπαλο της Ορθοδοξίας το Καθολικό και Προτεσταντικό δόγμα. Αναφορές που έγιναν δημοφιλείς μετά την Επανάσταση, όπως περί «ξανθού γένους» (δηλαδή των Ρώσων) λέγεται ότι είναι προσθήκες του Ρήγα Φεραίου ή των περί αυτόν ώστε να τονώσουν το φρόνημα των Ορθοδόξων.
Ο Αγαθάγγελος διαπνέεται από τη νοσταλγία της τελικής νίκης των υπόδουλων Ορθοδόξων Χριστιανών και την αποκατάσταση μιας χριστιανικής αυτοκρατορίας. Θεωρείται ότι ίσως αποτελεί μια ύστατη υπόμνηση του οικουμενικού χαρακτήρα του Ελληνισμού.
Επιμέλεια κειμένου Χώρα Του Αχωρήτου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
● Οι απόψεις του ιστολόγιου μπορεί να μην ταυτίζονται με τα περιεχόμενα του άρθρου. Τα άρθρα που δημοσιεύονται εδώ, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν με οποιοδήποτε τρόπο το ιστολόγιο.
● Οι διαχειριστές του ιστολόγιου δεν ευθύνονται για τα σχόλια και τους δεσμούς που περιλαμβάνει.
● Κάθε γνώμη είναι σεβαστή, αρκεί να αποφεύγονται ύβρεις, ειρωνείες και προσβλητικοί χαρακτηρισμοί, γενικά και εναντίον των συνομιλητών ή των συγγραφέων.
● Μην δημοσιεύετε άσχετα σχόλια με το θέμα.
● Με βάση τα παραπάνω οι διαχειριστές έχουν το δικαίωμα διαγραφής σχολίων χωρίς καμία άλλη προειδοποίηση.