Παρασκευή 23 Απριλίου 2021
Να κάνουμε ένα συμψηφισμό!Όχι Μακαριότατε, δεν θα κάνουμε κανέναν συμψηφισμό
…να κάνουμε ένα συμψηφισμό!
Όχι Μακαριότατε, δεν θα κάνουμε κανέναν συμψηφισμό σε θέματα Πίστεως. Να συμψηφίσουμε τι; Συμψηφίζεται ο Χριστός; Θα μας δώσετε κάτι, θα σας δώσουμε κάτι άλλο; Μπαίνει ο Χριστός στην ζυγαριά; Καταλαβαίνετε επιτέλους ποιος είναι αυτός τον οποίο ‘’δίνετε’’ σαν άλλοι Ιούδες για να κερδίσετε τι; 3 ώρες; Ποιο το όφελος; Ο ίδιος κόσμος που θα συγκεντρωθεί στις 9:00, θα συγκεντρωθεί και στις 12:00 Πώς θα γίνουν εντός της ίδιας ημέρας 2 Θείες Λειτουργίες; Με ποιόν τρόπο θα Κοινωνήσει ο κόσμος; Το Ιερό Πηδάλιο και οι Άγιοι Πατέρες ομιλούν ξεκάθαρα. Έχουν όλοι οι Ναοί την ευχέρεια να τελέσουν Θεία Λειτουργία την ίδια ημέρα, έχοντας 2 και 3 Ιερείς και 2 ή 3 Αγίες Τράπεζες, αφού το Σάββατο το πρωί θα υπάρχει Θεία Λειτουργία ; Οι μικροί Ναοί ή οι Ναοί που βρίσκονται στα χωριά με έναν Ιερέα τι θα κάνουν; Οι άνθρωποι που θα εργάζονται τις απογευματινές βάρδιες σε διάφορες εργασίες και που θέλουν να ζήσουν από κοντά τις Άγιες στιγμές του Μεγαλοβδόμαδου και της Αναστάσεως του Χριστού μας τι θα γίνουν; Θα μπορούσε το Ελληνικό Κράτος να μεταφέρει την ώρα της απαγόρευσης από τις 9 στις 12 λόγω των Ιερών Ακολουθιών. Αλλά … Έστησατε τα τριάκοντα αργύρια, την τιμή του τετιμημένου! Ευτελισμός και της Ανάστασης !
[…] Ως προς την Ακολουθία της Αναστάσεως, η Ιερά Σύνοδος έλαβε σοβαρά υπ’ όψη τους ισχύοντες περιορισμούς της κυκλοφορίας και επιθυμώντας την καλύτερη ποιμαντική εξυπηρέτηση των πιστών, οι οποίοι δεν πρέπει επ’ ουδενί να στερηθούν την συμμετοχή στην χαρά της Αναστάσεως, (η συμμετοχή στην χαρά του Κοινού Ποτηρίου τί έγινε; ) απεφάσισε ομόφωνα κάνοντας χρήση της Οικονομίας της Εκκλησίας, όπως φανερώνεται στην πλούσια παράδοσή Της, την προσαρμογή της ώρας τελετής της Αναστάσεως στις 9.00 μ.μ. του Μεγάλου Σαββάτου. Η Τελετή θα πραγματοποιηθεί στο προαύλιο των Ιερών Ναών, σύμφωνα με την παράδοση, και θα ακολουθήσει η Αναστάσιμη Θεία Λειτουργία εντός του Ιερού Ναού. [..]
Την ίδια ημέρα, σε κάθε αγία Τράπεζα, και από κάθε ιερέα, τελείται μία μόνο Θεία Λειτουργία. Πηγή των παραπάνω βεβαίως, αποτελεί το «Πηδάλιον», η σημαντικότατη αυτή συλλογή Ιερών Κανόνων της Ορθόδοξης Εκκλησίας, και σύμφωνα με τον άγιο Νικόδημο τον Αγιορείτη:«Διά να μη διπλασιάζηται ο μοναδικός θάνατος του Χριστού, εδιώρισε και η εν Αντισιοδώρω τη πόλει τοπική σύνοδος επί Ηρακλείου κατά το χιγ΄ έτος συναχθείσα· Να μη γίνωνται δύω λειτουργίαι εν μια ημέρα εις μίαν και την αυτήν τράπεζαν […] όπερ παραβαίνουσιν οι παπισταί. Αλλά και οι ημέτεροι ιερείς, οι δύω φοραίς λειτουργούντες, τάχα διά παρρησίαν, βαρέως αμαρτάνουν, και ας παύσουν εις το εξής το άτοπον τούτο».
Αυτή η έννοια της ανεπανάληπτης μοναδικότητας καταγράφεται στην Ορθόδοξη Εκκλησία ήδη από τον 1ο αιώνα. Ο Ιγνάτιος ο Θεοφόρος, δεύτερος επίσκοπος Αντιοχείας, από το 70 μ.Χ. και πρώτος μεγάλος θεολόγος και Πατέρας της Εκκλησίας μετά τους αποστόλους, αναφέρει: «Γράφω στην αξιόθεη αγάπη σας, παρακαλώντας σας να έχετε μια πίστη, και ένα κήρυγμα, και μία Ευχαριστία. Διότι ένα είναι το σώμα του Κυρίου Ιησού, και ένα το αίμα του που χύθηκε για μας- ένας άρτος κομματιάστηκε για όλους, και ένα ποτήρι μοιράστηκε σε όλους- ένα θυσιαστήριο υπάρχει για όλη την Εκκλησία και ένας επίσκοπος, μαζί με το πρεσβυτέριο και τους διακόνους τους συνδούλους μου. Διότι και ένας αγέννητος υπάρχει, ο Θεός και Πατέρας, και ένας μονογενής Υιός, Θεός Λόγος και άνθρωπος, και ένας Παράκλητος, το Πνεύμα της αλήθειας· αλλά και ένα κήρυγμα, ‘’και η πίστη είναι μία και το βάπτισμα ένα’’, και μία η Εκκλησία, που ίδρυσαν οι άγιοι απόστολοι από τη μια άκρη ως την άλλη άκρη του κόσμου με το αίμα του Χριστού, με τον ιδρώτα και τους κόπους τους».
Ο κανονολόγος, καθ. Παναγιώτης Μπούμης, αποτυπώνει τα δεδομένα αυτά στο έργο του «Κανονικόν Δίκαιον», ως εξής:«Στην Αγία Τράπεζα μόνο μία Θεία Λειτουργία επιτρέπεται να τελεσθεί την ίδια ημέρα, για να μη διπλασιάζεται ο ένας και μοναδικός θάνατος του Χριστού. Εάν υπάρξει ανάγκη να τελεσθούν δύο Θ. Λειτουργίες, η δεύτερη τελείται σ’ άλλη Αγία Τράπεζα, εφ’ όσον ο ναός είναι δισυπόστατος ή τρισυπόστατος, ή αλλιώς προστίθεται ειδική καθαρή τράπεζα και θέτουμε επάνω σ’ αυτήν καθιερωμένο αντιμήνσιο».
Και συμπληρώνει στις προϋποθέσεις κανονικής τελέσεως της Θ. Ευχαριστίας: «Ο λειτουργός δεν πρέπει να έχει τελέσει προηγουμένως άλλη Θ. Λειτουργία κατά την ίδια ημέρα»
Δεν το βλέπετε ; Χτυπούν με κάθε τρόπο και μέσο ύπουλα την Ορθόδοξη Εκκλησία και την Ορθόδοξη Παράδοση. Ένα τους ενδιαφέρει: Πώς θα φιμώσουν τον Ιερό Άμβωνα. Πώς θα αποξενώσουν τους Πιστούς από την μυστηριακή ζωή. Πώς θα αφαιρέσουν με κάθε τρόπο τον Τίμιο Σταυρό από τα ιερά μας σύμβολα. Μας αποδείξατε για μια ακόμη φορά πόσο μικροί και λίγοι είστε για να σταθείτε στο ύψος των περιστάσεων. Θα κλείσω με τα λόγια του Μακαριστού Αρχιεπισκόπου Χριστοδούλου : «Ο λαός μας χόρτασε από τα μεγάλα λόγια, ο λαός μας χόρτασε από τις υποσχέσεις, ο λαός μας χόρτασε από τους εκμεταλλευτές. Τους εκμεταλλευτές είτε της δικής του αμέλειας είτε της δικής του αφέλειας, ή τους εκμεταλλευτές της δικής του οξύνοιας. Σήμερα ο λαός θέλει αγωνιστές, ο λαός θέλει ομολογητές, ο λαός θέλει ανθρώπους που παίρνουν τη σημαία των ιδανικών, του Χριστού και την ανυψώνουν.» Εσείς είστε τέτοιοι; Έχετε τη δύναμη να σηκώσετε στα χέρια σας το Ορθόδοξο ποίμνιο και να το καθοδηγήσετε στην στενή πύλη και στην τεθλιμμένη οδό , την απάγουσα εις την ζωή; Εμείς θα περιμένουμε με υπομονή και καρτερία!
Ιωάννης Σαλογιάννης
Πηγή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
● Οι απόψεις του ιστολόγιου μπορεί να μην ταυτίζονται με τα περιεχόμενα του άρθρου. Τα άρθρα που δημοσιεύονται εδώ, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν με οποιοδήποτε τρόπο το ιστολόγιο.
● Οι διαχειριστές του ιστολόγιου δεν ευθύνονται για τα σχόλια και τους δεσμούς που περιλαμβάνει.
● Κάθε γνώμη είναι σεβαστή, αρκεί να αποφεύγονται ύβρεις, ειρωνείες και προσβλητικοί χαρακτηρισμοί, γενικά και εναντίον των συνομιλητών ή των συγγραφέων.
● Μην δημοσιεύετε άσχετα σχόλια με το θέμα.
● Με βάση τα παραπάνω οι διαχειριστές έχουν το δικαίωμα διαγραφής σχολίων χωρίς καμία άλλη προειδοποίηση.