Κυριακή 29 Νοεμβρίου 2020
Ψάχνοντας για ιούς, διώχνοντας τους πιστούς
Η Θεία Λειτουργία αποτελεί το μυστήριο της Ενότητας. Από το «Ευλογημένη η Βασιλεία» μέχρι και το «Αμήν», μετά το «Δι’ ευχών», η Λειτουργία είναι μία και ενιαία.
Το Μυστήριο δεν επιμερίζεται. Μόνο οι μαγικές πράξεις είναι διαιρετικές. Γι’ αυτό και η Μετάληψη δεν αποτελεί ξεχωριστό τμήμα της Θείας Λειτουργίας.
Διότι, η ζωή του Χριστού δεν διαιρείται. Ως εκ τούτου, η μετοχή του πιστού στη Θεία Κοινωνία δεν αποτελεί μια στιγμιαία και ανεξάρτητη πράξη, ξεκομμμένη από την όλη Λειτουργία.
Ο αγιασμός από τη μετοχή στην Ευχαριστία, κορυφώνεται με τη Θεία Μετάληψη, αλλά υφίσταται από την πρώτη στιγμή της παρουσίας του πιστού στη Λειτουργία.
Αν, λοιπόν, κάποιος υποστηρίζει ότι μόνο κατά τη στιγμή της μετοχής στο Σώμα και στο Αίμα του Χριστού δεν μεταδίδεται ο ιός της ασθένειας, ενώ γενικότερα εντός της Εκκλησίας ο κίνδυνος ελλοχεύει, τότε εκείνος διαιρεί την ενότητα του Μυστηρίου, δηλαδή τον αγιασμό, εισάγοντας στην Εκκλησία τη «λογική» της μαγείας.
Διαιρεί, δηλαδή, την ιστορία της Θείας Οικονομίας, που συγκεφαλαιώνει η Θεία Λειτουργία. Όμως, διαιρεμένη-αλειτούργητη Κοινωνία δεν υφίσταται.
Ή λοιπόν πιστεύουμε σε μια εντός εισαγωγικών «Λειτουργία», κατά τη διάρκεια της οποίας μπορεί να προκληθούν μολύνσεις, οπότε χρειάζονται μάσκες, γάντια, αντισηπτικά, απολυμάνσεις και φυσικά πολλαπλές λαβίδες για τη Μετάληψη ή έχουμε μία Ορθόδοξη Λειτουργία, που δεν μολύνει και χρησιμοποιεί τη μία αγία λαβίδα, η οποία φανερώνει την Παναγία, που μόνο εκείνη μεταδίδει στους πιστούς τον Χριστό.
Εδώ, θυμόμαστε, τα λόγια του Φώτη Κόντογλου όταν σημειώνει: «Ω! Πόσο αληθινή πίστη είναι η ορθόδοξη πίστη του λαού μας!
Αυτός δεν χρειάζεται σπουδασμένους θεολόγους, να κρυώσουν την πίστη του, να θαμπώσουν το κρύσταλλο της ψυχής του. Αυτός είναι ο μέγας θεολόγος, ο πάσχων τὰ Θεῖα, καὶ οὐχι μαθὼν αὐτά με τον παγωμένο τρόπο της εγκόσμιας γνώσης» (Μυστικά Άνθη, Παπαδημητρίου, Αθήνα 2001 –ε΄ έκδοση- , σ. 139).
Μιας «γνώσης» που, για πρώτη φορά στην ιστορία, εισέρχεται στην Εκκλησία με ειδικές στολές και ηλεκτρονικά μικροσκόπια, ψάχνοντας για ιούς, διώχνοντας τους πιστούς.
Aναστάσιος Ομ. Πολυχρονιάδης
Δρ. pd. Θεολογίας ΑΠΘ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
● Οι απόψεις του ιστολόγιου μπορεί να μην ταυτίζονται με τα περιεχόμενα του άρθρου. Τα άρθρα που δημοσιεύονται εδώ, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν με οποιοδήποτε τρόπο το ιστολόγιο.
● Οι διαχειριστές του ιστολόγιου δεν ευθύνονται για τα σχόλια και τους δεσμούς που περιλαμβάνει.
● Κάθε γνώμη είναι σεβαστή, αρκεί να αποφεύγονται ύβρεις, ειρωνείες και προσβλητικοί χαρακτηρισμοί, γενικά και εναντίον των συνομιλητών ή των συγγραφέων.
● Μην δημοσιεύετε άσχετα σχόλια με το θέμα.
● Με βάση τα παραπάνω οι διαχειριστές έχουν το δικαίωμα διαγραφής σχολίων χωρίς καμία άλλη προειδοποίηση.