Έμμεση προειδοποίηση απηύθυνε στην Ελλάδα πριν λίγο το τουρκικό Γενικό Επιτελείο με δημοσιοποίηση οπτικού υλικού από κατάληψη βραχονησίδας και βαλλιστικό “κτύπημα” με Bora.
Προφανώς η Αγκυρα νοιώθει την ανάγκη να τοποθετηθεί επί της απάντησης που έδωσε ο Ελληνας Αρχηγός ΓΕΕΘΑ, Ναύαρχος Ε.Αποστολάκης, ότι “θα τους ισοπεδώσουμε αν ανέβουν σε βραχονησίδα” απαντώντας σε σχετικό ερώτημα του pronews.gr αναφορικά με τις ελληνικές “κόκκινες γραμμές” – και αν αυτές υπάρχουν- απέναντι στην τουρκική επιθετικότητα σε Αιγαίο- Αν. Μεσόγειο.
Στην ίδια ερώτηση του pronews.gr για τις «κόκκινες γραμμές», ο Α/ΓΕΕΘΑ περιέγραψε χτες «δύο ταχύτητες» στην ελληνική αντίδραση:
“Εάν ανέβουν σε βραχονησίδα θα τους ισοπεδώσουμε. Κι αυτή είναι μια κόκκινη γραμμή που την ενστερνίζεται και η κυβέρνηση.
Αλλά για την υφαλοκρηπίδα στην ανατολική Μεσόγειο είναι διαφορετικά τα πράγματα. Εκεί έχουμε άλλου είδους προσεγγίσεις. Εμείς σε οποιαδήποτε περίπτωση είμαστε έτοιμοι”.
Τόνισε ακόμα ότι “υπό όρους και προϋποθέσεις οι ΕΔ μπορούν να διεξάγουν συνδυασμένες επιχειρήσεις στην ανατολική Μεσόγειο απέναντι στις τουρκικές ΕΔ αλλά παραμένει ως μείζονα έλλειψη η απουσία των 2 κύριων πλοίων επιφανείας με ικανότητα εκτέλεσης αεράμυνας περιοχής”.
Πιο αναλυτικά, η Αγκυρα έδωσε οπτικό υλικό από “κατάληψη” ελληνικής βραχονησίδας με τη συμμετοχή των μελών των ειδικών δυνάμεων SAT–SAS και με την συνδρομή τουρκικών αεροσκαφών της ΤΗΚ.
Η Αγκυρα διατηρεί σε ύψιστη πολεμική ετοιμότητα την Στρατιά του Αιγαίου και ολόκληρη την δύναμη της διοίκησης Αμφίβιων επιχειρήσεων.
Ταυτόχρονα, στη δημοσιότητα δόθηκαν βολές βαλλιστικών βλημάτων “Bora”, δεκάδες συστήματα τα οποία έχουν παραδοθεί σε μονάδες της Στρατιάς του Αιγαίου και της 1ης Στρατιάς Ανατολικής Θράκης.
Σύμφωνα με τουρκικές πηγές, πάνω από 50 συστήματα Bora έχουν παραδοθεί στις τουρκικές Ένοπλες Δυνάμεις.
Οι τουρκικοί βαλλιστικοί πύραυλοι “Bora” απειλούν πρώτα και κύρια με καταστροφή των πολεμικών αεροδρομίων Λήμνου και Σκύρου προκαλώντας “αδρανοποίηση” μέσα σε λιγότερο από ένα λεπτό του κεντρικού και βόρειου πυλώνα της ελληνικής αεράμυνας στο Αιγαίο.
Την ίδια στιγμή που το θερμόμετρο έχει πιάσει “φωτιά” στο Αιγαίο, με την φανερά κλιμακούμενη ένταση και προκλητικότητα από την Τουρκία, με παραβιάσεις, υπερπτήσεις και οξεία ρητορική, ο Ισμαήλ Ντεμίρ, ο Πρόεδρος της Αμυντικής Βιομηχανίας της Τουρκίας, δημοσίευσε βίντεο δοκιμής του βαλλιστικού συστήματος “Bora”.
Στο βίντεο απεικονίζεται το πυραυλικό σύστημα “Bora”, που στα ελληνικά μεταφράζεται ως “καταιγίδα”, να πλήττει στόχο σε θαλάσσια περιοχή, σε ένα ξεκάθαρο μήνυμα προς την Ελλάδα.
Όπως ανακοίνωσε ο Ισμαήλ Ντεμίρ, ο βαλλιστικός πύραυλος εδάφους – εδάφους χτύπησε τον στόχο στη μέγιστη ακτίνα δράσης, κάτι που ερμηνεύεται ως επίδειξη ισχύος.
Το “Bora” είναι ένας τακτικός βαλλιστικός πύραυλος που αναπτύχθηκε από την τουρκική εταιρεία ROKETSAN για να εξυπηρετήσει της ανάγκες του τουρκικού στρατού. Δοκιμάστηκε επιτυχώς το Μάιο του 2017. Η έκδοση Bora-2 η οποία θα διαθέτει αρκετά μεγαλύτερο δραστικό βεληνεκές βρίσκεται σε εξελικτικό στάδιο. Η εξαγωγική έκδοση του συστήματος ονομάζεται Khan.
Τα κύρια στοιχεία του Bora προέρχονται από άλλες χώρες. Το πυραυλικό σύστημα αναπτύχθηκε στην Κίνα και το τροχοφόρο όχημα υψηλής κινητικότητας/αντοχής προέρχεται από τη Λευκορωσία. Το Bora είναι ουσιαστικά μια τουρκική έκδοση των κινεζικών βλημάτων BP-12A τα οποία κατασκευάζονται κατόπιν ανάλογης άδειας από την Roketsan.
Το όχημα εκτόξευσης Bora μεταφέρει 2 κιβώτια με βαλλιστικούς πυραύλους μικρής εμβέλειας. Τα βλήματα εκτοξεύονται κάθετα και έχουν βεληνεκές 280 km. Το βλήμα φέρει πολεμική κεφαλή βάρους 470-kg υψηλής εκρηκτικότητας ή διασποράς. Για την πλοήγησή του προς το στόχο, χρησιμοποιεί GPS και σύστημα αδρανειακής καθοδήγησης (INS).
Ο πύραυλος μπορεί να επαναπροσανατολιστεί κατά τη διάρκεια της πτήσης. Αυτή η δυνατότητα επιτρέπει την κρούση κινούμενων στόχων. Η ακρίβεια του συστήματος κυμαίνεται στα 30-50m CEP. Όσον αφορά τις επιδόσεις και τις δυνατότητες, θεωρείται ισοδύναμο με το ρωσικό σύστημα Iskander-E.
Ο βασικός ρόλος του συστήματος είναι να πλήξει συγκεντρώσεις στρατευμάτων και τεθωρακισμένων οχημάτων, καθώς και άλλοι σημαντικοί στόχοι, όπως αεροδρόμια, θέσεις διοίκησης, συστήματα αεροπορικής άμυνας και εγκαταστάσεις υποστήριξης. Σε ορισμένες περιπτώσεις, αυτός ο βαλλιστικός πύραυλος μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως εναλλακτική λύση στους βομβαρδισμούς ακριβείας.
Το Bora βασίζεται σε ένα καινούργιο σασί υψηλής κινητικότητας MZKT-7909 της Λευκορωσίας με διαμόρφωση 8×8. Αυτό το όχημα διαθέτει υπερτροφοδοτούμενο πετρελαιοκινητήρα TMZ-84631.10, με ισχύ 525 ίππους. Ο κινητήρας συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Μπορεί να κινηθεί σε κάθε είδους δρόμους και εκτός δρόμου.
Το Bora λειτουργεί με πλήρωμα τεσσάρων ατόμων. Το όχημα είναι εξοπλισμένο με θωρακισμένη καμπίνα, η οποία παρέχει προστασία στο πλήρωμα εναντίον πυροβόλων όπλων.
Ο εκτοξευτής υποστηρίζεται από ένα όχημα επαναφορτώσεως. Βασίζεται στο ίδιο σασί 8×8 MZKT και είναι εφοδιασμένο με γερανό.
Ένα πλήρες σύστημα αποτελείται από δύο οχήματα εκτόξευσης (ενδεχομένως 3) με βαλλιστικούς πυραύλους, συναφή οχήματα επαναφόρτωσης, οχήματα διοίκησης και ελέγχου πυρός και ενδεχομένως μερικά άλλα οχήματα υποστήριξης.
Με τοποθετημένα τα συστήματα στην ανατολική Θράκη η ακτίνα δράσης τους μπορεί να πλήξει το σύνολο της ανατολικής Μακεδονίας και της Θράκης, όλα τα νησιά του Βορείου Αιγαίου ενώ ακόμα και εάν τοποθετηθεί σε βάθος 50 χλμ. από τα τουρκικά παράλια μπορεί να πλήξει όλα τα νησιά του ανατολικού Αιγαίου και των Δωδεκανήσων, τις Σποράδες (Σκύρος, Σκόπελο, κτλ.) και περιοχές της ανατολικής Κρήτης. Όπως γίνεται αντιληπτό πρόκειται ουσιαστικά για την μισή Ελλάδα.
«Από τη Σμύρνη στην Αθήνα η απόσταση είναι περίπου 230 χιλιόμετρα και η εμβέλεια του πυραύλου BORA-1 (KAAN-1) είναι 280 χιλιόμετρα» λένε οι Τούρκοι και πλέον απειλούν ανοιχτά. Για την Θεσσαλονίκη η απόσταση αυτή είναι 270 χλμ..
Προφανώς η Αγκυρα νοιώθει την ανάγκη να τοποθετηθεί επί της απάντησης που έδωσε ο Ελληνας Αρχηγός ΓΕΕΘΑ, Ναύαρχος Ε.Αποστολάκης, ότι “θα τους ισοπεδώσουμε αν ανέβουν σε βραχονησίδα” απαντώντας σε σχετικό ερώτημα του pronews.gr αναφορικά με τις ελληνικές “κόκκινες γραμμές” – και αν αυτές υπάρχουν- απέναντι στην τουρκική επιθετικότητα σε Αιγαίο- Αν. Μεσόγειο.
Στην ίδια ερώτηση του pronews.gr για τις «κόκκινες γραμμές», ο Α/ΓΕΕΘΑ περιέγραψε χτες «δύο ταχύτητες» στην ελληνική αντίδραση:
“Εάν ανέβουν σε βραχονησίδα θα τους ισοπεδώσουμε. Κι αυτή είναι μια κόκκινη γραμμή που την ενστερνίζεται και η κυβέρνηση.
Αλλά για την υφαλοκρηπίδα στην ανατολική Μεσόγειο είναι διαφορετικά τα πράγματα. Εκεί έχουμε άλλου είδους προσεγγίσεις. Εμείς σε οποιαδήποτε περίπτωση είμαστε έτοιμοι”.
Τόνισε ακόμα ότι “υπό όρους και προϋποθέσεις οι ΕΔ μπορούν να διεξάγουν συνδυασμένες επιχειρήσεις στην ανατολική Μεσόγειο απέναντι στις τουρκικές ΕΔ αλλά παραμένει ως μείζονα έλλειψη η απουσία των 2 κύριων πλοίων επιφανείας με ικανότητα εκτέλεσης αεράμυνας περιοχής”.
Πιο αναλυτικά, η Αγκυρα έδωσε οπτικό υλικό από “κατάληψη” ελληνικής βραχονησίδας με τη συμμετοχή των μελών των ειδικών δυνάμεων SAT–SAS και με την συνδρομή τουρκικών αεροσκαφών της ΤΗΚ.
Η Αγκυρα διατηρεί σε ύψιστη πολεμική ετοιμότητα την Στρατιά του Αιγαίου και ολόκληρη την δύναμη της διοίκησης Αμφίβιων επιχειρήσεων.
Ταυτόχρονα, στη δημοσιότητα δόθηκαν βολές βαλλιστικών βλημάτων “Bora”, δεκάδες συστήματα τα οποία έχουν παραδοθεί σε μονάδες της Στρατιάς του Αιγαίου και της 1ης Στρατιάς Ανατολικής Θράκης.
Σύμφωνα με τουρκικές πηγές, πάνω από 50 συστήματα Bora έχουν παραδοθεί στις τουρκικές Ένοπλες Δυνάμεις.
Οι τουρκικοί βαλλιστικοί πύραυλοι “Bora” απειλούν πρώτα και κύρια με καταστροφή των πολεμικών αεροδρομίων Λήμνου και Σκύρου προκαλώντας “αδρανοποίηση” μέσα σε λιγότερο από ένα λεπτό του κεντρικού και βόρειου πυλώνα της ελληνικής αεράμυνας στο Αιγαίο.
Την ίδια στιγμή που το θερμόμετρο έχει πιάσει “φωτιά” στο Αιγαίο, με την φανερά κλιμακούμενη ένταση και προκλητικότητα από την Τουρκία, με παραβιάσεις, υπερπτήσεις και οξεία ρητορική, ο Ισμαήλ Ντεμίρ, ο Πρόεδρος της Αμυντικής Βιομηχανίας της Τουρκίας, δημοσίευσε βίντεο δοκιμής του βαλλιστικού συστήματος “Bora”.
Στο βίντεο απεικονίζεται το πυραυλικό σύστημα “Bora”, που στα ελληνικά μεταφράζεται ως “καταιγίδα”, να πλήττει στόχο σε θαλάσσια περιοχή, σε ένα ξεκάθαρο μήνυμα προς την Ελλάδα.
Όπως ανακοίνωσε ο Ισμαήλ Ντεμίρ, ο βαλλιστικός πύραυλος εδάφους – εδάφους χτύπησε τον στόχο στη μέγιστη ακτίνα δράσης, κάτι που ερμηνεύεται ως επίδειξη ισχύος.
Το “Bora” είναι ένας τακτικός βαλλιστικός πύραυλος που αναπτύχθηκε από την τουρκική εταιρεία ROKETSAN για να εξυπηρετήσει της ανάγκες του τουρκικού στρατού. Δοκιμάστηκε επιτυχώς το Μάιο του 2017. Η έκδοση Bora-2 η οποία θα διαθέτει αρκετά μεγαλύτερο δραστικό βεληνεκές βρίσκεται σε εξελικτικό στάδιο. Η εξαγωγική έκδοση του συστήματος ονομάζεται Khan.
Τα κύρια στοιχεία του Bora προέρχονται από άλλες χώρες. Το πυραυλικό σύστημα αναπτύχθηκε στην Κίνα και το τροχοφόρο όχημα υψηλής κινητικότητας/αντοχής προέρχεται από τη Λευκορωσία. Το Bora είναι ουσιαστικά μια τουρκική έκδοση των κινεζικών βλημάτων BP-12A τα οποία κατασκευάζονται κατόπιν ανάλογης άδειας από την Roketsan.
Το όχημα εκτόξευσης Bora μεταφέρει 2 κιβώτια με βαλλιστικούς πυραύλους μικρής εμβέλειας. Τα βλήματα εκτοξεύονται κάθετα και έχουν βεληνεκές 280 km. Το βλήμα φέρει πολεμική κεφαλή βάρους 470-kg υψηλής εκρηκτικότητας ή διασποράς. Για την πλοήγησή του προς το στόχο, χρησιμοποιεί GPS και σύστημα αδρανειακής καθοδήγησης (INS).
Ο πύραυλος μπορεί να επαναπροσανατολιστεί κατά τη διάρκεια της πτήσης. Αυτή η δυνατότητα επιτρέπει την κρούση κινούμενων στόχων. Η ακρίβεια του συστήματος κυμαίνεται στα 30-50m CEP. Όσον αφορά τις επιδόσεις και τις δυνατότητες, θεωρείται ισοδύναμο με το ρωσικό σύστημα Iskander-E.
Ο βασικός ρόλος του συστήματος είναι να πλήξει συγκεντρώσεις στρατευμάτων και τεθωρακισμένων οχημάτων, καθώς και άλλοι σημαντικοί στόχοι, όπως αεροδρόμια, θέσεις διοίκησης, συστήματα αεροπορικής άμυνας και εγκαταστάσεις υποστήριξης. Σε ορισμένες περιπτώσεις, αυτός ο βαλλιστικός πύραυλος μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως εναλλακτική λύση στους βομβαρδισμούς ακριβείας.
Το Bora βασίζεται σε ένα καινούργιο σασί υψηλής κινητικότητας MZKT-7909 της Λευκορωσίας με διαμόρφωση 8×8. Αυτό το όχημα διαθέτει υπερτροφοδοτούμενο πετρελαιοκινητήρα TMZ-84631.10, με ισχύ 525 ίππους. Ο κινητήρας συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Μπορεί να κινηθεί σε κάθε είδους δρόμους και εκτός δρόμου.
Το Bora λειτουργεί με πλήρωμα τεσσάρων ατόμων. Το όχημα είναι εξοπλισμένο με θωρακισμένη καμπίνα, η οποία παρέχει προστασία στο πλήρωμα εναντίον πυροβόλων όπλων.
Ο εκτοξευτής υποστηρίζεται από ένα όχημα επαναφορτώσεως. Βασίζεται στο ίδιο σασί 8×8 MZKT και είναι εφοδιασμένο με γερανό.
Ένα πλήρες σύστημα αποτελείται από δύο οχήματα εκτόξευσης (ενδεχομένως 3) με βαλλιστικούς πυραύλους, συναφή οχήματα επαναφόρτωσης, οχήματα διοίκησης και ελέγχου πυρός και ενδεχομένως μερικά άλλα οχήματα υποστήριξης.
Με τοποθετημένα τα συστήματα στην ανατολική Θράκη η ακτίνα δράσης τους μπορεί να πλήξει το σύνολο της ανατολικής Μακεδονίας και της Θράκης, όλα τα νησιά του Βορείου Αιγαίου ενώ ακόμα και εάν τοποθετηθεί σε βάθος 50 χλμ. από τα τουρκικά παράλια μπορεί να πλήξει όλα τα νησιά του ανατολικού Αιγαίου και των Δωδεκανήσων, τις Σποράδες (Σκύρος, Σκόπελο, κτλ.) και περιοχές της ανατολικής Κρήτης. Όπως γίνεται αντιληπτό πρόκειται ουσιαστικά για την μισή Ελλάδα.
«Από τη Σμύρνη στην Αθήνα η απόσταση είναι περίπου 230 χιλιόμετρα και η εμβέλεια του πυραύλου BORA-1 (KAAN-1) είναι 280 χιλιόμετρα» λένε οι Τούρκοι και πλέον απειλούν ανοιχτά. Για την Θεσσαλονίκη η απόσταση αυτή είναι 270 χλμ..
The Artillery #Missile KHAN, designed and produced by Turkish company ROKETSAN, destroys its' target with high precision in a test. pic.twitter.com/OtAUWEUSig— Cemal Acar (@Acemal71) 20 Δεκεμβρίου 2018
Bora füzemiz 280 km uzaklıktaki hedefini noktasal hassasiyetle vurdu. pic.twitter.com/DxRHQ2WruS— Ismail Demir (@IsmailDemirSSB) 20 Δεκεμβρίου 2018
Πηγή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
● Οι απόψεις του ιστολόγιου μπορεί να μην ταυτίζονται με τα περιεχόμενα του άρθρου. Τα άρθρα που δημοσιεύονται εδώ, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν με οποιοδήποτε τρόπο το ιστολόγιο.
● Οι διαχειριστές του ιστολόγιου δεν ευθύνονται για τα σχόλια και τους δεσμούς που περιλαμβάνει.
● Κάθε γνώμη είναι σεβαστή, αρκεί να αποφεύγονται ύβρεις, ειρωνείες και προσβλητικοί χαρακτηρισμοί, γενικά και εναντίον των συνομιλητών ή των συγγραφέων.
● Μην δημοσιεύετε άσχετα σχόλια με το θέμα.
● Με βάση τα παραπάνω οι διαχειριστές έχουν το δικαίωμα διαγραφής σχολίων χωρίς καμία άλλη προειδοποίηση.